Kaikkiin FC Rauman tyttöjoukkueisiin voi liittyä mukaan ilman aiempaa jalkapallotaustaa, ja mukaan voi tulla milloin vain.

Jalkapallo tarjoaa liikunnan ja yhdessä tekemisen riemua kaiken ikäisille, ja harrastuksen voi aloittaa koska vain! 3–5-vuotiaat ottavat ensikosketuksia jalkapalloon perhefutiksessa ja futisstartissa.

Joukkuetoimintaan siirrytään 5-vuotiaana, kunkin vuoden aloittavan ikäluokan mukaisesti.

FC Rauma on juniorijalkapalloiluun keskittynyt kasvattajaseura. Juniorit jaetaan joukkueisiin ikäluokkien mukaisesti. Poikkeuksena ovat joukkueet, joissa voi pelata myös kahden ikäluokan pelaajia. Joukkueet järjestävät itsenäisesti oman toimintansa seuran yleisen linjauksen mukaisesti: valitsevat toimihenkilöt, luovat pelisäännöt ja keräävät tarvitsemansa varat.