Verkkokurssilta osaamista ja työkaluja epäasiallista käytöstä vastaan

Väestöliiton Et ole yksin-palveluun on avautunut kaikille avoin ja ilmainen verkkokoulutusepäasiallisen käytöksen ja häirinnän ennaltaehkäisystä ja siihen puuttumisesta. Koulutus onsuunnattu erityisesti kaikille seuratoiminnassa mukana oleville.

Koulutus kestää noin tunnin, mutta sen voi suorittaa omassa tahdissa, niin monessa osassakuin haluaa.

Tätä varten koulutukseen tulee kirjautua. Verkkokurssilla käydään läpi aiheitakuten henkinen ja fyysinen väkivalta ja kiusaaminen, seksuaalinen häirintä, seksuaalirikos,lastensuojelu ja itsemääräämisoikeutta vahvistava valmennus. Kurssi on helppokäyttöinen ja suorittaminen onnistuu myös mobiililaitteilla.

Verkkokoulutus löytyy osoitteesta: https://etoleyksin.fi/verkkokoulutus/

Et ole yksin on Väestöliiton ja suomalaisen urheilun yhteishanke ja Suomen ensimmäinen kohdennettu tukipalvelu, johon seksuaalisen hyväksikäytön jahäirinnän, epäasiallisenkäytöksen tai kiusaamisen kohteeksi joutunut urheilija voi olla yhteydessä ja saada apua.Verkkokoulutuksen lisäksi palvelulla matalan kynnyksen ilmainen puhelin-ja chat-palvelu, jossa voi keskustella Väestöliiton ammattilaisen kanssa luottamuksellisesti.